fbpx

מהי אקרו יוגה ולמה כדאי לכם להכיר אותה?

במאה העשרים ואחת, רבים הספיקו להכיר לעומק את היוגה שהגיעה אלינו מהמזרח הרחוק ועשתה מהפיכה בכל הנוגע לאימון גופני מושלם שכל אחת ואחד יכולים לתרגל.

יוגה היא שיטת אימון שעובדת על כל שרירי הגוף, מעצימה את הגוף והנפש, מסייעת לשמור על יציבה ואף מרפאת את הגוף ומחלישה כאבים פיזיים או נפשיים.

אם נחקור לעומק את שיטת האימון, נבין כי "יוגה" הוא מושג רחב יריעה המכיל בתוכו אינספור שיטות, בעוד שהאימון נועד להרגיע את הגוף, לשחרר מתחים, הוא מאפשר עבודה על שרירים שאנו לא תמיד עובדים עליהם, בזמן שהוא מחזק את הגוף ומספק איכות חיים.

איזון, השקטת מחשבות והגמשת הגוף

אימוני יוגה מוכרים, כדוגמת: אשטנגה יוגה , ג’יוומוקטי יוגה, ביקראם יוגה ועוד, הגיעו אל תרבות המערב והטיבו עמה מאד. בכך גם "אקרויוגה" החל לתת את אותיותיו וזאת בתחילת שנות ה2000. בשנים אלה החלו תנועות חדשניות בערים כמו סן פרנסיסקו ומונטריאול שבקנדה, לתרגל יוגה בזוגות, תוך שילוב תרגילים שנועדו לאתגר את משקל הגוף.

מהר מאד הפכה השיטה למוכרת ופופולארית, כאשר האימון משלב עבודה אישית שקטה ועצמאית עם עבודה בזוגות ותרגול אקרובטיקה. בכך הפכה השיטה לפורצת דרך בתחומה וזאת בהיותה מוציאה את המתאמן מעבודה אישית, אל עבודה עם מתאמן אחר – מה שיוצר הרמוניה ומרחיב את היריעה בנוגע לתרגילים שניתן לבצע.

מלבד זאת, הדגש הוא על הדרך לחבר בין גוף לנפש, בין נשימה לתנוחה יציבה, תוך הגעה אל מצב של הרמוניה וזרימה המסיחות את דעתו של המתאמן מתלאות היום. בכך ניתן לחבר בין תחושות ולהגיע אל רוגע מדיטטיבי.

השיטה שמקורה בחכמה ההינדית מהמזרח הרחוק, הפכה פופולארית יותר בקרב אוכלוסיות מערביות, תוך ששילוב טכניקות שונות כמו ויניאסה, שאדו, איינגר ועוד, הופכת את האימון לאפקטיבי וכזה שמאזן את הגוף והנפש.

כיצד מתרגלים אקרו יוגה?

מי שיצפה במתאמנים, ישים לב כי האימון מזכיר תרגול אקרובטי של ממש! מכאן שמו של האימון "אקרו יוגה". ולמרות השם והפוזיציות אליהן מגיעים המתאמנים (שעלולות להראות סבוכות), חשוב להבין כי באמצעות תרגול באופן תכוף – כל אחת ואחד יכולים להיות חלק מאקרו יוגה.

חשוב לדעת כי עיקר העבודה מתמקדת בתרגול זוגי, כאשר האחד הוא הבסיס והשני הוא המעופף וזה המחוזק על ידי גופו של השני ( מתאמן זה ידוע בשם "פלייר"). הבסיס לאימון מתחיל בכך שאחד המתאמנים שוכב על הקרקע ואחראי ליצירת מצע הישענות חזק בזויות שונות. הפלייר המורם דינמי יותר ומשתמש בבסיס בכדי לעבור מתנוחה לתנוחה, תוך השענות על רגליו או ידיו של הבסיס.

 

במהלך התרגול והעובדה יש לשמור על שווי משקל, לדאוג כי הגוף יהיה זקוף ולשמור על בטן חזקה – מה שמחטב את הגוף, מגמיש אותו ומקנה לו יכולות שלא תמיד היו קיימות.

עם הזמן, המתאמנים לומדים כיצד להישאר יציבים על הקרקע, כיצד להחזיק משקלים גבוהים, כמו גם שבמהלך התרגול משפרים את הגמישות, את כוח הסיבולת וסיבולת השריר.

מלבד כל אלה, האימון מסב הנאה רבה בכך שהוא מפריש אדרנלין ואנדורפינים הדרושים להרגשה טובה. מי שישתתף באימון יצא ממנו עם תחושת ריחוף, סיפוק בשילוב עם הרגשה קלילה, נעימה ומספקת.

הסדנאות והחופשות הקרובות

ריטריט יוגה
בעין גדי, ים המלח

11-13 לאפריל 2024

טיולי יוגה ואופניים
בחו"ל

2024

טיול יוגה והליכה
בשוויץ

4-8 ליולי 2024

אשטנגה יוגה אונליין התוכנית המלאה !

לתרגל בזמן והנוחות שלך וברמה המתאימה לך !

אשטנגה יוגה

שיעורי היוגה נלמדים בסטודיו בתל אביב או בתוכנית המובנית באונליין. השיעורים מותאמים לכל הרמות, למתחילים ומתקדמים

טיולי יוגה ומיינדפולנס

לגלות את השקט הפנימי והעצמה הגופנית בדרך מהנה וחווייתית. טיולי יוגה וריטריטים ייחודיים להעלאת רמת השלווה והחיוניות בחייך

מיינדפולנס וחמלה

רוצה שינוי בחיים? מיינדפולנס הוא אימון מוחי שיטתי שמפתח מודעות קשובה לחיים שלווים ומסופקים יותר

תודה רבה לך על ההרשמה!
הצעות לחופשות נוספות נמצאות אצלך בתיבת המייל.
אם אינך רואה,
 היא כניראה בתיקיית קידומי מכירות / ספאם.
יש לגרור את המייל לתיבה הראשית ולהתחיל ליהנות!